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Ngdevteam Annonce prochainement un nouveau titre Kraut Busters

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Message  zouzzz Jeu 3 Aoû 2017 - 12:54

Salut,
Kategohi : je lui rachete sa precommande s'il veut bien ton pote.
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Message  Mathieu4d Jeu 3 Aoû 2017 - 13:21

Une livraison des AES pour noël ce serait bien.
J'avoue ne pas trop y croire xD
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Message  Kategohi Jeu 3 Aoû 2017 - 14:13

zouzzz a écrit:Salut,
Kategohi : je lui rachete sa precommande s'il veut bien ton pote.

Y a longtemps que je l'ai pas vu.
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Message  zouzzz Jeu 3 Aoû 2017 - 14:19

Mince, bah le message est passé, si qqun vend sa precommande AES, je suis preneur.
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Message  Kategohi Jeu 3 Aoû 2017 - 14:22

Je comprends zouzzz c'est pas un pote c'est un contact.
Mais je lui dirai quand même
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Message  Flyz57 Ven 4 Aoû 2017 - 10:03

Ca sent lenvoi debut 2018

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Message  3orwa Ven 4 Aoû 2017 - 11:57

Plutôt à partir de 202. Ngdevteam Annonce prochainement un nouveau titre Kraut Busters - Page 14 2501529162
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Message  Kategohi Ven 4 Aoû 2017 - 12:03

J'ai eu de la chance avec razion en 2015 (8 mois d'attente)
Avec leur dernier jeu ça fait plus de 2 ans.

La moralité de cette situation fait que pour moi l'aventure ng dev team est finis peu importe leur futur prod.

8 mois c'est beaucoup (kraut b. En est a 28 mois)
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Message  zouzzz Ven 4 Aoû 2017 - 12:26

Je comprends cette lassitude.
Sur Dreamcast c'est bien pire parfois.
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Message  Caiseb Ven 4 Aoû 2017 - 12:29

Kraut Buster c'est un projet 10 fois plus ambitieux que Razion. C'est un jeu du calibre de Metal Slug 3. Et chez SNK ils étaient 20 à bosser dessus. Je pense sincèrement (et je ne suis pas fanboy NG Dev Team) que ce jeu va se placer dans le top 10 aux côtés de Garou, MS3, BS, LB2, RB2 etc.
Donc oui d'un côté c'est super long mais de l'autre c'est cool que de tels jeux sortent encore sur ce support.
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Message  Kategohi Ven 4 Aoû 2017 - 12:49

Peut être mais pour moi ce n'est pas une excuse.
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Message  Opera Ven 4 Aoû 2017 - 15:16

D'ailleurs il était question qu'ils le sortent sur un autre système d'arcade que le MVS, sur lequel ils étaient sensés developper d'autres jeux après.. Ca en est où?

Mon reproche principal, c'est les infos au compte goutte. Une vrai diffusion autour du projet, des comptes-rendus de dev, un blog régulièrement mis à jour, etc.. aiderait à entretenir l'interêt et à patienter plus joyeusement. Là au final, on ne sait pas si comme ils disent ils peaufinent le jeu, ou si il y a des problèmes dans l'équipe de dev et que tout le monde glande à plage avec un jeu pas fini.

Et ça, c'est casse-couille.
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Message  Omega Kyo Ven 4 Aoû 2017 - 15:43

il est prévu en format jamma pour 2018 Very Happy dixit le site ngdevteam
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Message  Kategohi Ven 4 Aoû 2017 - 18:36

Omega Kyo a écrit:il est prévu en format jamma pour 2018 Very Happy dixit le site ngdevteam

2018 pour les préco et 2028 pour la livraison avec 2 ans de plus de tolerance lol...
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Message  kogami Lun 2 Oct 2017 - 19:49

On vas enfin avoir des news sur le jeu cheers

J'ai demandé sur leur facebook ou en été leur jeu et ils m'ont répondu

we have this week a detailed newsletter and a small video.

Nous allons vous envoyer cette semaine une newsletter détaillée et une petite vidéo.
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Message  ROBERT G. Lun 2 Oct 2017 - 23:08

Merci pour l'info Very Happy
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Message  zouzzz Mar 3 Oct 2017 - 9:46

Dans la semaine, ça veut dire en octobre en langue NG.Dev.Team. :-)

Merci kogami.
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Message  Kategohi Mar 3 Oct 2017 - 12:13

zouzzz a écrit:Dans la semaine, ça veut dire en octobre en langue NG.Dev.Team. :-)

Merci kogami.

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Message  VGC1612 Mer 4 Oct 2017 - 20:31

Nouveau mail de ND Dev Team:
Kraut Buster Mission Status Report 2017 Dear customers, here is the current state of Kraut Buster for NEOGEO. We have a new video ready here: https://youtu.be/TMix_9cesik This video uses a simple RGB CRT effect to make it look a little bit like an arcade screen. It's recommended to watch it full screen to prevent distortion and to have it run in 60fps. We kept the video intentionally short as we don't want to spoiler too much of the game. C-MODE: It's the first time we show the player character: Jack "Handsome" Rowdy and the "contra" mode (displayed as C-MODE). The C-MODE mode changes the gameplay to a faster more action and running and crushing oriented gameplay. With less stops, less energy for enemies and less bullet sponges. Masks and treasures/collectable/secrets are removed in C-MODE to keep this mode as clutter free as possible. The player's knife attack is also disabled to keep the gunning flow. To compensate the "simplicity" of this mode we also added a fast kill score system additional to the timed chain system to increase long time appeal of the C-MODE. Content of video: We are showing small parts of mission 3-1 (train ride), mission 3-2 (train yard), mission 4-2 (boat ride), Mission 3-1 you are fighting your way across a military train towards it's locomotive to stop it. It has 4 parallax layers. Far away background, background, train, foreground details. All train cars have a nice full body hand pixelated driving motion effect applied to them. Mission 3-2 is about battling yourself through the ruins of a bombed village, a train wreck and destroying some experimental weapon system in the train yard. It also introduces the enemy characters: Vixens of the Dictator "Heiße Helga" and "Herrin Peitsche" We are only showing the first 60 seconds of ca. 6 minutes. Both missions are also very military. While mission 2 and mission 4 have monsters, robots and tesla enemies. Mission 4-2 is about escaping a secret submarine base, the fortified coastal zone and infiltrating the dictator's battle ship. We are showing the first 60 seconds of the "fortified coastal zone" part. As you can see in the map screen the game has 9 selectable missions. Some missions consist of several "rooms" with their own settings and graphic sets. Right now we have about 17 "rooms". Each mission ends with a proper and individual end boss. All stages also have mini bosses. Overall game status: The base game will be finished in December/January. We included below information of which nice to have graphic details we want to add to the game and will see if you guys give us the time for it or if you guys want an earlier release. We won't do a vote, we will just go with the general impression of the mood we get from you guys. If we produce the PCBs in December we can do a release in January. A release in February is advised though. The allotted graphic development budget of KB will be used up after December, we will then start the next pixel art game for NEOGEO. Shipping is done as always in this order: MVS LE->MVS RE->AES CE->AES RE (order of payment) Features that we would like to implement but that need more time: Details: - Proper story intro / ending / special ending / new fitting music composed - 3rd character: Valaria "Bona" Bossa (needs to be drawn from scratch unless we reuse the legs of the guys) - Proper character select screen - Character customization: skin color / cloth colors - Mission select screen (partially implemented as you can see in the video, but we would like to include some fun stuff happening on the map) - Animated title screen - Adding more destructibles, parallax scrolling and small background animations in the stages - Player stage win animation (each character) - Experimental: Sliding for players in C-MODE to make it even more fluid/speedy (requires extra frames for each character) / can have large implication on gameplay / not sure if it can happen We redrew some later backgrounds from scratch to boost quality even further. We redrew most explosions. Added a fast kill / quickkill score system Having the game run in 60 fps was also quite time consuming at times and not an easy feature to archive. While we have up to 2x the amount of objects on screen the engine kinda runs up to 4x times as fluid as similar games on NEOGEO (60 fps instead of 30fps). A lot of optimizations, trickery and out of the box thinking was required to archive this. We wrote a new Z80 sound driver for better handling the limited resources and adding new features such as user adjustable music volume. We are not sure but we think it's the first time that it's possible for the user to adjust music volume in a NEOGEO game!? All our future NEOGEO games will benefit from those engine upgrades. It also looks like KB could become a gigashock game as it is approaching 512MEGS for graphic ROMs. Music is already at 512 MEGs. It would be the first pixel art giga shock NEOGEO game ever. We added some new hardware features on our custom PCBs, implementing them and using them well will take additional time too: AES+MVS: - 64KBytes EEPROM: for example to save scores / configs / unlocks / achievements / game progress - WLAN for example to do software updates / worldwide online highscore list WLAN needs quite some testing both in hardware and software, hopefully it will make it. Having WLAN on NEOGEO would be quite cool and could lead to interesting stuff in the future. - GFX ROM doubled in size MVS: - Micro SD-Card (software update) to replace USB update. If WLAN does not work out we maybe add this to AES too. Allows software updates without the need of a connection to a windows PC. Those hardware costs are covered by us for the existing pre orders. Best regards, NGDEV ****************** This video was recorded at 59.18 FPS -> speedup to 60 FPS and a simple artificial scan line CRT effect was overlaid in post production (line tripling 3x 224p->672p). The music are MP3s of the in game OST overlaid. The videos were recorded on an unoptimized debug built.:
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Message  salgueiro Mer 4 Oct 2017 - 20:55

Nouvelle vidéo mise en ligne :

https://www.youtube.com/watch?v=TMix_9cesik
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Message  Opera Mer 4 Oct 2017 - 22:52

La vidéo est sympa, ça bouge bien, c'est vivant etc.. Alors bon, attendre quelques mois encore comme ils le suggèrent dans leur mail why not.. mais "quelques mois" avec la ngdev team, faut rajouter 1d12. Puis ça sent quand même le glissement vicieux vers le "bah ouai, c'est votre faute si le jeu est pas top, vous avez pas voulu attendre"

Quand au coup de prévenir qu'ils vont d'annoncer les préco du prochain jeu car les "graphs sont finis sur KB" (excuse bidon bonsoir) alors qu'on en sera encore à attendre le précédent depuis 2015...  Rolling Eyes

Normal que les demandes de remboursements ont commencé à affluer... Moi je dis goodies gratos pour tout le monde ou
*kwik*.
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Message  Omega Kyo Jeu 5 Oct 2017 - 23:55

le goodie sera une pile de sauvegarde des scores dans la cartouche I love you
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Message  zouzzz Ven 6 Oct 2017 - 19:09

KB sera reprinté l'année prochaine en version AES.
Source : très nombreux posts de ces dernières heures de la NG Dev Team sur Facebook.
Aussi le jeu devrait être porté sous format jamma.
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Message  shin Ven 6 Oct 2017 - 21:00

Ha bah c'est cool mais ça risque d'être dangereux de commander avec les derniers retour sur KB justement...
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Message  zouzzz Ven 6 Oct 2017 - 21:13

J'oubliais, il ne reste plus que quelques unités de KB en MVS RE.

Il me plait de plus en plus ce jeu, si j'avais su je l'aurais pris en AES plutôt qu'en MVS.
Je me console en me disant que j'aurai de quoi me rattraper lors du second print. Rolling Eyes
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